Lasse,mormor R.I.P <3

                                                             hej hej
Här om dagen kom jag och tänka på Lassse när vi satt i båten på väg hem från Ronehamn till När. Han hade sin blå tröja på sig och såkörde han runt med båten så kanten var jätte nära vattenytan de gjorde han bara för att retas hehe de var jo jätte läskigt men mamma skvallra om att båten inte kunde välta då vart man lungn :p Det värsta med den där båtresan den sommaren var när vi fick ett samtal om att mormmor avlidit, jag förstod inte så mycket då och tog de inte på samma sätt som jag skulle göra i dagens läge! mamma och Lasse vart ledsen sen sög den dagen rätt hårt. Sen berättade mamma att mormmor hade berättat på sjukhuset att jag va så snäll och duktig som hade borstat hennes hår innan ambulansen kom :) Det blev jag glad över jag var inte direkt berädd på att hon skulle avlida och lämna oss längtade bara efter att hon skulle hämta mig med sin vita volvo :) hon brukte göra det och vi åkte alltid till kyrkogården och satt blommor och vikade med andra tanter ocg själv klart julmusik mitt i sommaren :) Älskade mormmor saknar dig. Sen blev det jo bara värre och värre. på natten efter att vi just varit på mormmors begravning tar Lasse livet av sig inne i sovrummet minns att jag vaknade upp i bilen  och de var polisbilar över allt och att vi skulle åka till Rone mitt i natten men hade ingen aning om vad som hade hänt var mer förvirrande och så va jag så trött! Dagen efter så berättar Sandra ,moster och dom att han hade dött och dom förklarade hur och så vidare.
Han sköt skallen av sig.. har alltid funderatt på att tänk om jag vaknade den där kvällen när de hände och gått in i rummet otroligt glad att jag inte var lättväckt på den tiden. men jag saknar honom så otroligt mkt och de svider att aldrig få veta varför han gjorde så här! det är bara han som vet! minns allt som igår. undra om han ångrar sig ? tänk om han ändå fanns här idag :) miss miss miss<3<3
det där varför är ändå ingen idee att grubbla över !!


Kommentarer
Postat av: Sandra Hultgren

Kommer också ihåg momma när vi träffade henne på sjukhuset. Hon hade syrgasmask på sig och försökte hela tiden prata och till slut tog dom bort syrgasmasken lite snabbt och då tog hon såg på håret och berättade att Josefine hade gjort henne så fin i håret =).Sen meddelade dom henne att dom skulle lägga henne i respirator för att förenkla och hon tyckte att ja ja det blir bra. Hon mådde nog inte alls så bra men ville inte visa ng till oss...Hon vaknade aldrig igen... Och Lasse den rackaren...vad kan man säga mer än att jag håller med dig. Saknar honom också så mycket, Johanna vaknade när vi bar ut er till bilen och det första ni sa "Var är mamma" och vi berättade att mamma är där inne men ni skall åka med moster till Rone ett tag... Jag stannade hos Gunilla hela natten och först på morgonen vid 8 tiden körde ambulansen hem mig dit också... Hu vilka minnen man har. Allt tragiskt. Jag är så glad att ni inte vaknade av smällen, kan dock inte förstå hur det var möjligt att inte vakna av det men ibland kanske det finns skyddsänglar som hindrar vissa saker att ske, vem vet vilka minnen ni hade burit på om ni hade sett honom ligga där...

2010-02-04 @ 14:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0